Kışın Kilo Almamak İçin Yapılacaklar

İnsanlar kış aylarında zamanlarının çoğunu evlerinde, iş yerlerinde ya da diğer kapalı alanlarda geçirdikleri için fiziksel aktiviteleri de azalmaktadır. Soğuk havanın etkisi ile metabolizma bir miktar hızlanmakta buna bağlı olarak vücut, ısı dengesini koruyabilmek için yeme ihtiyacını arttırmaktadır.

Tüm bu etkenler düşünüldüğünde doğal olarak kış aylarında kilo almanın kaçınılmaz olduğunu düşünüyor olabilirsiniz.

Şimdi sizlere kış aylarında kilonuzu basit uygulamalarla nasıl koruyabileceğinizle ilgili bir kaç tüyo vereceğiz.

1- Bu kış kontrol sizde olsun istiyorsanız spor yapın.

Evde yapacağınız basit egzersizlerle güne başlayabilirsiniz. Böylece metabolizmanız ‘yediklerini yak’ komutunu alır ve harekete geçer. Egzersiz yapmak aynı zamanda enerji seviyenizi yükselterek güne dinç başlamanızı da sağlar. Ayrıca gün içinde asansör yerine merdivenleri kullanmak da gün içinde ihtiyacınız olan hareketliliğin büyük bir kısmını karşılar. Haftada beş gün, birer saat egzersiz yapmanın vücudunuzda gerçekleştireceği değişikliği gördüğünüzde gerçekten çok şaşıracaksınız.







2- Kış aylarında vücudumuz için en güzeli bol bol su içmek!

Sağlığın korunması ve canlılığın sürdürülebilmesi için gerekli bir numaralı sıvının su olduğunu unutmayın! Su; metabolizmanın düzenlenmesinde ve vücudumuzdaki tüm reaksiyonlarda görevlidir. Zayıflama diyetlerinde metabolizmayı çalıştırmanın yanında, midede hacim oluşturarak tokluk hissi vermede işe yarayan suyun, zayıflama üzerine olan etkisi göz ardı edilemeyecek kadar fazladır. Bu hayati sıvı, midede yarattığı hacimden dolayı daha az yemeyi ve metabolizmayı çalıştırıp günlük harcanan enerjiyi arttırır. Her gün ortalama 2 litre su içmek günde 200 kalori daha az tüketmeye yardımcı olur. Haydi şimdi bol bol su içelim.






3- Kış aylarında meyve ve sebze tüketerek hem zayıflayın hem de bünyenizi güçlendirin.

Kış aylarında bol bol meyve ve sebze tüketerek vücuttaki toksinleri dışarı atmanın yanı sıra kalp ve sindirim sistemi hastalıklarına da önlem almış olursunuz. Şeker ihtiyacını karşılamanın en sağlıklı yolu olan meyveleri sabah ve akşam yerine gün içinde tüketmeye özen gösterin. Sindirimi kolaylaştıran ve bünyenizi güçlendiren sebzelere günde en az bir öğün ayırmakta fayda var.







4- Soğuk kış mevsiminde sıcacık bitki çayları ile hem sağlıklı hem de formda kalın.

Kış mevsiminde vücudu toksinlerden arındırmanın en keyifli ve sıcak yollarından biri de bitki çaylarıdır. Bu çayların birçoğu metabolizmanızı hızlandırırken aynı zamanda kanser riskini azaltıp, psikolojik tedavilerde de doğal bir reçete olarak karşımıza çıkar. Bu kış, keyifli vakitlerine sağlık ve huzur katmak isteyenler hemen şimdi yeşil çayla ilk adımı atabilirler.







MESAJ BIRAK

İletmek istediğiniz yorumu buraya yazınız.