Kışa Karşı Koy!

Soğuk kış günlerinde bakterilere ve virüslere karşı ancak güçlü, dirençli bir vücut savunabilir kendini. Aşağıda sizlerle paylaştığımız püf noktaları uygulayarak siz de soğuk kış günlerini daha sağlıklı ve huzur içinde geçirebilirsiniz.

1 - Güne 1 - 0 Önde Başlayın!

Güne mutlaka kahvaltı ile başlamak lazım. Kahvaltıyı atlayıp veya gereken özeni göstermediğinizde, sonraki öğünleri ne kadar kuvvetli ve sağlıklı yaparsanız yapın yerini tutmuyor. Güne 1-0 yenik başlarsınız. Kahvaltı tartışmasız en önemli öğün. Öğünlerin kralı hatta. Sadece grip virüsünden kurtulmak için değil, diğer enfeksiyonlara ve hastalıklara karşı da vücut direncinin temel taşı kahvaltı.








2 - Baharatlarla Korunun!

 Baharatların nefes açıcı özellikleri sayesinde grip şikayetlerini azaltmak, rahatlamak adına tüketilebilir. Zencefilin hem tüm vitamin ve mineralleri yapısında barındırması hem de başka antioksidan özellikler taşıyan bir besin olması nedeniyle tüketilmesi öneriliyor. Her şey dozunda tüketmeli. Günde 1-2 bardak içilecek bir bitki çayı ve/veya zencefil çayı fayda sağlayacaktır.








3 - Her gün 4 Besin Grubunu da Tüketin!

Hiç bir besin tek başına vücudun ihtiyacı olan tüm besin öğelerini içermiyor ve besin seçiminde çeşitlilik, sağlıklı beslenmenin temeli olarak ifade ediliyor. Besinlerin her biri içerisinde ayrı özellik ve vücut çalışmasında ayrı işlevi olan değişik türde besin ögeleri barındırıyor. Bu nedenle her gün, her öğün dört ana besin grubundan (süt ve ürünleri / et, yumurta, kuru baklagil /sebze ve meyveler / tahıllar) önerilen düzeylerde tüketmek, besinleri besin ögesi kayıplarını önleyecek ilkeler doğrultusunda hazırlayıp, pişirip, saklamak gerekiyor.



 

MESAJ BIRAK

İletmek istediğiniz yorumu buraya yazınız.